WAGNER:LOHENGRIN/KING/HARPER/HOFFMAN/KEMPE 3CD

Koda: 37004058
Zaloga: Trenutno ni na zalogi
Zaloga v skladiščih:
  • Trgovina MB
  • Trgovina Lj, Vošnjakova 16
  • Trgovina Muzikalije LJ
  • Trgovina MS
  • Skladišče MB
  • Trgovina SG

Izdelek trenutno ni na zalogi. Cena se lahko ob novi dobavi spremeni! 

Podrobnosti:

WAGNER:LOHENGRIN/KING/HARPER/HOFFMAN/KEMPE 3CD iz kategorije klasika in slovenska narodna sodi med odlične cd.letu premiere drugega Lohengrina Wolfganga Wagnerja se je istoimenski ...
Preberi več

18,30 €
WAGNER:LOHENGRIN/KING/HARPER/HOFFMAN/KEMPE 3CD iz kategorije klasika in slovenska narodna sodi med odlične cd.

letu premiere drugega Lohengrina Wolfganga Wagnerja se je istoimenski junak znašel v stiski. Konec petdesetih let prejšnjega stoletja je Sandor Kónya prevzel žezlo v Bayreuthu od Wolfganga Windgassena kot glavni vitez laboda; na vrhuncu svoje kariere leta 1959 se je Kónya pojavil na posnetku ob Elisabeth Grümmer kot Elsa. Na večer premiere nove različice leta 1967 pa je bil madžarski tenorist hudo razpoložen. Nič manj kot štirje tenorji so nato stopili v prelom in zapeli svojo partijo. Prvi od njih, James King, je takoj zapel svojo pot do pridobitve "pravic prve noči" za naslednje leto. Leta 1968 pa Rudolfa Kempeja ni bilo več na odru, čeprav je bil ključen za uspeh živega posnetka drugega nastopa leta 1967. Sedem let prej je Kempe s svojim zvočnim instinktivnim občutkom za glasbeno dramo že dosegel "mističnem breznu" in vodil celoten cikel Prstana. Kljub temu je njegovo prizadevanje za neprekinjeno glasbeno transparentnost povzročilo vedno večjo stopnjo prefinjenosti. Lohengrin iz leta 1967 je nedvomno mogoče obravnavati kot krono tega razvoja. James King (1925-2005) je takrat stal na pragu kariere v Bayreuthu, ki se je začela leto prej z vlogo Siegmunda. Lohengrina je že pel v Deutsche Oper v Berlinu, ki je bila dolga leta eno njegovih rednih prizorišč. Kdor je seznanjen z baritonskim izvorom tenorista iz Kansasa v ZDA, bo morda presenečen nad izjemnimi dinamičnimi stopnjami v visečih visokih registrih do zvočnih klavirskih pasaž, ki jih je bil sposoben ob svojem prvencu v Bayreuthu v vlogi Vitez laboda. To vlogo je obdržal v svojem repertoarju več kot četrt stoletja in jo pel vse do konca svoje kariere na novih prizoriščih – podvig, ki Jamesa Kinga uvršča v izbrano ligo tenorjev, ki so sposobni peti odkrito dramatično vloge njihovega facha s pusto, »italijansko« tembrom. Elsa ob strani Jamesa Kinga je bila v tem primeru na Irskem rojena Heather Harper, ki je postala znana po svojih predstavah in premierah del Benjamina Brittena. S svojimi vrhunskimi, zelo prepletenimi liričnimi frazami in številnimi niansami je njen »pohod« v sfere Wagnerja čisti užitek poslušanja. Tudi zahtevna širina vloge Else očitno ni niti za trenutek premamila Heather Harper, da bi izsilila svoj glas. In kako pogosto slišimo, tudi v dramatičnem preobratu dogodkov v poročni sobi, tako pretresljivo glasnost, ki je podana s tako preprostostjo? Izvajalec, čigar kariera v Bayreuthu bi imela še daljši rok, je bil še en pevec iz Commonwealtha v tej zasedbi Lohengrina: Sir Donald McIntyre je bil briljanten kot Telramund z junaškim baritonskim vodstvom, zato je njegov nadaljnji uspeh v Bayreuthu v vlogah, kot so Nizozemec, Amfortas, Klingsor, Kurwenal in Wotan/Wanderer v retrospektivi ni bil presenetljiv.
WAGNER:LOHENGRIN/KING/HARPER/HOFFMAN/KEMPE 3CD iz kategorije klasika in slovenska narodna sodi med odlične cd.

letu premiere drugega Lohengrina Wolfganga Wagnerja se je istoimenski junak znašel v stiski. Konec petdesetih let prejšnjega stoletja je Sandor Kónya prevzel žezlo v Bayreuthu od Wolfganga Windgassena kot glavni vitez laboda; na vrhuncu svoje kariere leta 1959 se je Kónya pojavil na posnetku ob Elisabeth Grümmer kot Elsa. Na večer premiere nove različice leta 1967 pa je bil madžarski tenorist hudo razpoložen. Nič manj kot štirje tenorji so nato stopili v prelom in zapeli svojo partijo. Prvi od njih, James King, je takoj zapel svojo pot do pridobitve "pravic prve noči" za naslednje leto. Leta 1968 pa Rudolfa Kempeja ni bilo več na odru, čeprav je bil ključen za uspeh živega posnetka drugega nastopa leta 1967. Sedem let prej je Kempe s svojim zvočnim instinktivnim občutkom za glasbeno dramo že dosegel "mističnem breznu" in vodil celoten cikel Prstana. Kljub temu je njegovo prizadevanje za neprekinjeno glasbeno transparentnost povzročilo vedno večjo stopnjo prefinjenosti. Lohengrin iz leta 1967 je nedvomno mogoče obravnavati kot krono tega razvoja. James King (1925-2005) je takrat stal na pragu kariere v Bayreuthu, ki se je začela leto prej z vlogo Siegmunda. Lohengrina je že pel v Deutsche Oper v Berlinu, ki je bila dolga leta eno njegovih rednih prizorišč. Kdor je seznanjen z baritonskim izvorom tenorista iz Kansasa v ZDA, bo morda presenečen nad izjemnimi dinamičnimi stopnjami v visečih visokih registrih do zvočnih klavirskih pasaž, ki jih je bil sposoben ob svojem prvencu v Bayreuthu v vlogi Vitez laboda. To vlogo je obdržal v svojem repertoarju več kot četrt stoletja in jo pel vse do konca svoje kariere na novih prizoriščih – podvig, ki Jamesa Kinga uvršča v izbrano ligo tenorjev, ki so sposobni peti odkrito dramatično vloge njihovega facha s pusto, »italijansko« tembrom. Elsa ob strani Jamesa Kinga je bila v tem primeru na Irskem rojena Heather Harper, ki je postala znana po svojih predstavah in premierah del Benjamina Brittena. S svojimi vrhunskimi, zelo prepletenimi liričnimi frazami in številnimi niansami je njen »pohod« v sfere Wagnerja čisti užitek poslušanja. Tudi zahtevna širina vloge Else očitno ni niti za trenutek premamila Heather Harper, da bi izsilila svoj glas. In kako pogosto slišimo, tudi v dramatičnem preobratu dogodkov v poročni sobi, tako pretresljivo glasnost, ki je podana s tako preprostostjo? Izvajalec, čigar kariera v Bayreuthu bi imela še daljši rok, je bil še en pevec iz Commonwealtha v tej zasedbi Lohengrina: Sir Donald McIntyre je bil briljanten kot Telramund z junaškim baritonskim vodstvom, zato je njegov nadaljnji uspeh v Bayreuthu v vlogah, kot so Nizozemec, Amfortas, Klingsor, Kurwenal in Wotan/Wanderer v retrospektivi ni bil presenetljiv.
Napišite svoje mnenje
  • Samo registrirani uporabniki lahko pišejo ocene
*
*
Slabo
Odlično
*
*
*
Akcijska ponudba
Akcija
expand_less